woensdag 27 februari 2013

IJsrace Moskou met Kimi Raikkonen

Bron: F1.com.  Tip: Tom.

Kimi Raikkonen (Lotus) en Charles Pic (Caterham) waren de topattracties op een unieke ijs race-evenement in Rusland afgelopen weekend.

Beide concurrenten uit de Formule 1 waren de publiektrekkers in 'Race of Stars', een wedstrijd mede georganiseerd door Renault waarbij bestuurders in 4x4 auto's hun rijkwaliteiten tonen op een speciaal geconstrueerde ijsbaan in het Hippodroom bij Moskou.

IJsrace Mouskou 03

Voormalig rallyrijder Kimi Raikkonen vertelde: "Het was leuk om weer terug te zijn op een ijsbaan. Het is een hele verandering ten opzichte van mijn reguliere F1 auto! Het rijden op ijs vereist een heel andere rijstijl - je moet heel voorzichtig omgaan met het gaspedaal, remmen en stuurinrichting, maar een kleine drift kan natuurlijk ook best leuk zijn. Ik heb ervan genoten, vooral na het zien van zo veel fans hier."

IJsrace Mouskou 02

Charles Pic voegde daar aan toe: "Ik heb genoten van de dag met Renault en het was cool om deel te nemen aan zo'n groot evenement. Dit was mijn eerste keer op het ijs en het was geweldig leuk. Ik probeerde de Renault Duster, die was uitgerust met winterbanden. Het was een hele ervaring en lastig om de grip op het gladde oppervlak te vinden. Daarna heb ik de Renault Logan geprobeerd met de spijkerbanden en dat was nog moeilijker! Het duurde een paar ronden om controle te krijgen, maar toen ik er eenmaal aan gewend was heb ik er van genoten."

Kimi Raikkonen en Charles Pic zullen 28 februari het testen in Barcelona met hun F1 bolides weer op pakken.

IJsrace Mouskou 01

Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Dokker, Lodgy en Logan MCV vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.

Alle prijzen en specificaties en brochures 2012 vind je Hier.

Heel veel tips, trucs, techniek, tunen en pimpen vind je Hier.

Alles over vakantie en kamperen met de Dacia vind je Hier.

Heb je tips, nieuws, (vakantie)foto’s, wijzigingen aan of een review over je Dacia Dokker, Duster, Lodgy, Logan of Sandero (Stepway) stuur ze naar:

email mcvjournaal

Sinds kort ook op twitter en facebook.

Posted: 28 februari 2013 in Diversen Tags:Charles Pic, F1, IJsrace, Kimi Raikonen, Moskou, renault duster, Renault Logan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten