zaterdag 21 mei 2011

TV ontvangst in je Dacia ?

Foto’s en tekst: Cornelis.

TV ontvangst in je Dacia dan kan door middel van Digitenne. De ontvangst is zelfs uitstekend.

Als je je kinderen wilt vermaken onderweg is dit misschien wel een optie en wisselen van Dvd's is niet meer nodig.

Dacia en Digitenne 03

Onderstaand het verhaal van Cornelis (klik voor grotere foto’s).

Vorig jaar heb ik op verzoek een bezoek gebracht aan Dacia Nederland om de ingebouwde dvd-speler te tonen die ik had gewonnen tijdens de Dacia Fandag 2010 (ik heb de originele prijs, een weekje rijden met een Dacia Duster) geruild voor een dak dvd-speler.

Videoscherm Dacia Duster 01

Tijdens dat bezoek en de lunch had ik laten vallen dat ik ook op zoek was naar digitale tv voor in de auto.

Tot mijn verbazing gaf de accessoire manager van Dacia Nederland mij voordat ik naar huis ging een Bullet DVB tuner met Digitenne van KPN voor in de auto mee.

Dacia en Digitenne 01

Dacia en Digitenne 02

Deze Digitenne ontvanger is op 19 mei 2011 nog even professioneel ingebouwd door een kennis van mij (totale inbouw duurde 2 uurtjes) en het resultaat mag er zijn.

Eerst deden alleen de vrije zenders het (kaartje was nog niet geactiveerd) maar na één telefoontje naar KPN was dit binnen een uur geregeld, zonder kosten daar mijn dochter al Digitenne op haar kamer heeft en een tweede kaart gratis is.

Dacia en Digitenne 05

Dacia en Digitenne 04

De volgende ochtend heb ik mijn zoontje naar school gebracht (hij wil altijd voorin zitten) en hij moest gelijk tv kijken.

Ik kan jullie melden dat de beeld kwaliteit onder het rijden (125 km) zonder storingen is en dat het echt een uitkomst is voor mensen met kinderen die graag met de auto op vakantie gaan en lange ritten maken.

Dacia en Digitenne 06

Dacia en Digitenne 07

Natuurlijk is het systeem en de beeld kwaliteit te bewonderen op de Dacia Fandag alleen weet ik niet hoe daar de ontvangst is (voor mij ook de eerste keer).

Het DVB Systeem staat aangesloten op de dak dvd speler daar deze een audio-video ingang heeft.

Dacia en booskijkers 01

Tevens heb ik gelijk nog even booskijkers op de koplampen geplaatst en heb deze voorzien van carbonfolie, deze zijn dus niet gedompeld maar geplakt.

Met vriendelijke groet, Cornelis.

Dacia en booskijkers 02

Meer algemeen Dacia autonieuws vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Logan MCV vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Sandero (Stepway) vind je Hier.

Meer testen, nieuws en foto’s over de Dacia Duster (SUV) vind je Hier.

Alle prijzen en specificaties 2011 vind je Hier.

Heel veel tips, trucs en techniek vind je Hier en alles over tuning Hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten