Foto’s: Robert
De Dacia Duster 4×2 heeft in de bagageruimte een behoorlijk hoge rand en dat is met in- en uitladen niet altijd even gemakkelijk.
Bovendien heb je vaak wat kleinere spullen in de auto (gevarendriehoek e.d.) die vaak door de bagageruimte slingeren.
Dit is op te lossen door het plaatsen van een dubbele bodem.
De platen komen bij de Gamma vandaan en zijn 1 cm dik en zitten al in de grondverf. De platen zijn gezaagd 2x 45 bij 100 cm. De randen moet je uiteraard zelf afronden.
De vloerbedekking is gelijmd met contactlijm (spuitbus).
Zo is de bodem origineel, een flinke opstaande rand.
Vloerbedekking is verwijderd en frame passend gemaakt met balkjes van 9 cm hoog, de plaat is 1 cm dik.
De bouten in de bagageruimte zijn van de gastank.
Als je toch bezig bent meteen maar de boel isoleren.
Isolatie compleet.
Originele vloerbedekking weer terug en het frame passend maken.
Bij de plaatselijk tapijtboer een leuk stukje tapijt uitzoeken.
Het tapijt op de platen en het frame lijmen, het tapijt dient tevens als scharnier.
Zo, dat "lelijke hoekje" is nu ook van tapijt voorzien.
Het frame is klaar en geplaatst.
Nu de spulletjes er in, er kan veel meer in dan je op het eerste gezicht zou denken.
Klep dicht, al die losse spulletjes zijn uit het zicht en je hebt een prachtige vlakke laadvloer.
Nog meer info vind je via Dé Dacia Vraagbaak.
Heel veel tips, trucs en techniek vind je Hier.
De Dacia Duster 4×2 heeft in de bagageruimte een behoorlijk hoge rand en dat is met in- en uitladen niet altijd even gemakkelijk.
Bovendien heb je vaak wat kleinere spullen in de auto (gevarendriehoek e.d.) die vaak door de bagageruimte slingeren.
Dit is op te lossen door het plaatsen van een dubbele bodem.
De platen komen bij de Gamma vandaan en zijn 1 cm dik en zitten al in de grondverf. De platen zijn gezaagd 2x 45 bij 100 cm. De randen moet je uiteraard zelf afronden.
De vloerbedekking is gelijmd met contactlijm (spuitbus).
Zo is de bodem origineel, een flinke opstaande rand.
Vloerbedekking is verwijderd en frame passend gemaakt met balkjes van 9 cm hoog, de plaat is 1 cm dik.
De bouten in de bagageruimte zijn van de gastank.
Als je toch bezig bent meteen maar de boel isoleren.
Isolatie compleet.
Originele vloerbedekking weer terug en het frame passend maken.
Bij de plaatselijk tapijtboer een leuk stukje tapijt uitzoeken.
Het tapijt op de platen en het frame lijmen, het tapijt dient tevens als scharnier.
Zo, dat "lelijke hoekje" is nu ook van tapijt voorzien.
Het frame is klaar en geplaatst.
Nu de spulletjes er in, er kan veel meer in dan je op het eerste gezicht zou denken.
Klep dicht, al die losse spulletjes zijn uit het zicht en je hebt een prachtige vlakke laadvloer.
Nog meer info vind je via Dé Dacia Vraagbaak.
Heel veel tips, trucs en techniek vind je Hier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten